کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

در کتابخانه عمومی آیت الله فیاضی نیر نقد شد:

کتاب «پایی که جا ماند» اثر سیدناصر حسینی پور 

کتاب پایی که جا ماند - ناشر: سوره مهر - نویسنده: سیدناصر حسینی‌پور 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتاب پایی که جا ماند نوشته سید ناصر حسینی پور با حضور جمعی از دبیران آموزش و پرورش و علاقمندان به کتابخوانی در کتابخانه عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر شهرستان رزن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مسئول کتابخانه آیت اله فیاضی ضمن اعلام این خبر گفت:این کتاب خاطرات سید ناصر حسینی پور (نویسنده کتاب) از شکنجه ها و بازجویی های زندان های عراق به قلمی ساده و گیراست به نحوی که خواننده با مطالعه بخشی از کتاب مجذوب آن می شود.
حسینی ادامه داد:کتاب حاضر روایت گر دلاوری ها و جانفشانی های رزمندگان ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی می باشد که علی رغم مشکلات و شکنجه های فراوان هرگز دست از مبارزه برنداشته و حتی در دوران اسارت نیز به نحوی به دفاع از خاک میهن پرداخته اند.

 حسین حسینی،کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و دبیر باسابقه آموزش و پرورش و منتقد اثر گفت:راوی داستان در این کتاب اول شخص مفرد است و از سه دیدگاه نقد اخلاقی،نقد اجتماعی و نقد زیبایی شناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از دیدگاه اخلاقی که از قدیمی ترین شیوه های نقد ادبی است،تزکیه نفس در جای جای خاطرات حضور دارد و یک سمبل محسوب می شود. از دیدگاه اجتماعی و نشان دادن ارتباط ادبیات با جامعه در سطح خیلی بالایی قرار دارد و از دید زیبایی شناسی فاقد آرایه های ادبی است که البته سبک نویسندگی سید ناصر حسینی پور به اینگونه است.
گفتنی است کتاب پایی که جا ماند تالیف سید ناصر حسینی پور از جمله کتاب هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر آن تقریظ نوشتند.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.