کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

ولادت باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر دوستدارانش مبارکباد

بر روی رضا شمس امامت صلوات

بر شافع ما روز قیامت صلوات

در شام ولادتش که شادند همه

بفرست بر این روح کرامت صلوات صلوات
emam reza اس ام اس تبریک ولادت امام رضا (ع)

معرفی بسته مطالعاتی سروش با موضوع دهه کرامت

گروه ادب: انتشارات سروش در آستانه ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت بسته کتاب‌های خود با مضمون کرامت و مقام دختر را برای مطالعه علاقه‌مندان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، بسته مطالعاتی انتشارات سروش به مناسبت دهه کرامت و روز دختر، کتاب‌هایی با عناوین «دختران آفتاب» تألیف امیرحسین بانکی، محمد دانشگر و محمدرضا رضایتمند، «رضا رضا» نوشته فریبا کلهر و جلد پنجم مجموعه «سیره معصومان(ع)» نوشته سیدمحسن امین و علی حجتی‌کرمانی ارائه شده و مطالعه این بسته به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب پیشنهاد می‌شود.
«دختران آفتاب»
براساس همین گزارش، کتاب «دختران آفتاب» به نویسندگی امیرحسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند اگرچه داستان است، در واقع تحقیقی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، فرهنگی و دینی درباره زنان است. «دختران آفتاب» خواسته است زن و منزلت و شخصیت و هویت او را بشناساند؛ به خودش، به مَردَش، به جامعه‌اش، و به تاریخ گذشته و سرنوشت آینده‌اش؛ همان گونه که هست و همان گونه که باید باشد و همین گونه است که او را از طفیلی مرد بودن می‌رهاند و نشان می‌دهد که در عین زن بودن هیچ از مراتب و کمالات انسانی کم ندارد.
همسفران این کتاب، به سرمنزل تفکری می‌رسند که انسان را می‌بیند و اعتبار می‌بخشد؛ خواه زن باشد، خواه مرد. تفکری که حجاب و غبار شبهه‌ها، تلألو انوار بی‌بدیلش را کورسویی خواسته است و چون این غبار، برای همسفران دختران آفتاب فرو می‌نشیند؛ تلألو آن انوار، آنها را به خانواده و اجتماع می‌برد. شرافت مادری را در خانواده‌ای که پایه و اساس انسان‌سازی است به آنها یادآوری می‌کند، نقش‌های اجتماعی و لوازم آن چون روابط زن و مرد، پوشش و حجاب، حیا و غیرت را توضیح می‌دهد. سرمنزل مقصود «دختران آفتاب» دامان پرمهر و محبت مادری است که سرچشمه همه نیکی‌هاست. مادری که فاطمه خوبی‌هاست و زهره روشنایی‌ها.
این کتاب از معدود داستان‌هایی است که بیش از یک نویسنده دارد و سبب آن هم چند جنبه‌ای بودن محتوای آن است. دختران آفتاب داستانی است که قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایش برای مطالعه، اجرای رادیویی و حتی فیلم و سریال بسیار بالاست و به زودی از این رمان بیشتر خواهیم شنید.
چاپ بیستم این اثر در ۴۸۰ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
«رضا رضا»
کتاب «رضا؛ رضا» از مجموعه کتاب‌های نوجوانان داستان سال‌هایی از زندگی امام هشتم است که خلیفه وقت، مأمون، ایشان را ولیعهد خود می‌خواهد و آن حضرت بنا به مصالح زمان و برای آینده اسلام این ولیعهدی را با شروطی می‌پذیرند. اما مأمون که نمی‌توانست با هیچ حیله‌ای جلوی تأثیر حضور آن حضرت به نفع اسلام و علیه خود را بگیرد سرانجام ایشان را مسموم می‌کند و به شهادت می‌رساند.
در این کتاب می‌خوانیم که آن حضرت چه تلاش‌هایی کرده‌اند تا تشیع زنده بماند. گوشه‌ای از ماجرای مجالس مناظره مختلفی که مأمون ترتیب می‌داد تا امام را رسوا کند، لکن امام(ع) با بحث‌‌های علمی و منطقی رقیبان را شکست می‌دادند.
این اثر با قیمت ۹۰۰ تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار نوجوانان قرار گرفته است.
«سیره معصومان(ع)»
مجموعه «سیره معصومان(ع)» اثری ارزشمند در حوزه شناخت ائمه معصوم(ع) است که در پنج جلد و شش مجلد نوشته و منتشر شده است. جلد پنجم این اثر در مورد تاریخ زندگی و شرح حیات انسانی و دوره امامت امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع) تا دوره‌های زندگانی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد (ع)، امام هادی(ع)، عهد امامت امام یازدهم، امام حسن عسکری(ع) و ولادت و غیبت امام دوازدهم، حضرت مهدی(عج) از آغاز تا پایان غیبت صغری در سال ۳۲۹ هجری یعنی شروع غیبت کبری سخن گفته است.
چاپ سوم از جلد پنجم این اثر ارزشمند در ۴۱۴ صفحه و با قیمت ۱۶ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

فرا رسیدن دهه کرامت بر همگان مبارک باد

دهه کرامت , دهه کرامت چیست , دهه کرامت چه روزی است , پیامک تبریک دهه کرامت 95 , علت نامگذاری دهه کرامت چیست؟ , تاریخ دهه کرامت در سال 95

دهه کرامت، دهه اول ماه ذیقعده است (برابر با، از پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۵ تا یکشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۵) و آغازش با ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌ الرضا علیه السلام می‌ باشد. این دهه یاد آور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.

دهه کرامت یادآور لطیف‌ ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌ نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار نموده و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.

مهربانی که جز در مورد امام حسین و حضرت زینب سلام الله علیها سابقه ندارد.

تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌ شوند چرا که حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نیایش و … است.

دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌ توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌ دار بشوند.

دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ هاست. و یادآور جمال انسانی است.

ولادت حضرت معصومه(س) مبارک باد

 


خاک قم گشته مقدس از جلال فاطمه / نور باران گشته این شهر از جمال فاطمه
گر چه شهر قم شده گنجینه علم و ادب / قطره‌ای باشد ز دریای کمال فاطمه
ولادت حضرت معصومه (س) مبارک