کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

آثار بوستان کتاب درباره دهه کرامت

موسسه بوستان کتاب به مناسبت دهه کرامت (۲۵ مرداد تا ۴ شهریور)، تا کنون ده عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مدیر تولید و جانشین رئیس موسسه بوستان کتاب ، در خصوص آثار مرتبط با دهه کرامت گفت: «موسسه بوستان کتاب به مناسبت دهه کرامت، (میلاد کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد هشتمین امام همام، حضرت علی بن موسی الرضا (ع))، ده عنوان اثر با سه گروه مخاطب تخصصی، عمومی و کودک و نوجوان چاپ و منتشر کرده است.»

حجت الاسلام عبدالهادی اشرفی افزود: «از میان این ده عنوان کتاب، برخی به زندگی حضرت معصومه (س)، برخی به زندگی امام رضا (ع) و برخی نیز به سیره و تعالیم آسمانی این بزرگواران پرداخته اند.»

وی در خصوص عناوین این کتاب های جدید بوستان کتاب گفت: «بانوی ملکوت» و «مهر ولایت در آسمان ایران»، نام دو کتابی است که به مناسبت دهه کرامت چاپ شده است؛ بانوی ملکوت درباره زندگی حضرت معصومه است که در 164 صفحه به زیور طبع آراسته شده و به موضوعاتی چون: قم در آینه روایات، قم حرم اهل بیت، تواضع بزرگان به حضرت معصومه، اهتمام شیعه و سنی به زیارت این بانوی گرانقدر، مقام شفاعت حضرت معصومه (س)در قیامت و ... پرداخته و برخی از افتخارات و مفاخر قم را نظیر: زکریا بن آدم، خاندان اشعری در قم ، ابن بابویه قمی (شیخ صدوق) و ... به طور مختصر معرفی کرده است.

همچنین کتاب مهر ولایت در آسمان ایران، در 244 صفحه، به معرفی ابعاد گوناگون زندگی امام رضا (ع) پرداخته و موضوعات زیر را واکاوی کرده است: تولد و تبار حضرت رضا (ع)، عرفان و عبادت امام رضا (ع)، اخلاق کریمه آن حضرت، توسل به هشتمین امام همام و کرامات ایشان، خطوط انحرافی عقیدتی در عصر آن حضرت، سفر امام رضا(ع) به ایران، ماجرای ولایت عهدی، ماجرای شهادت آن حضرت، حدیث لوح و زیارت امام رضا (ع).

حجت الاسلام اشرفی ادامه داد: برخی از این آثار عبارتند از: سیره سیاسی امام رضا و مسئله ولایت عهدی ؛ تالیف آقای علی کارخانه / معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی ؛ تالیف محمد حکیمی / زیارت حضرت رضا (ع) به روایت اهل سنت؛ تالیف محمدمحسن مروجی طبسی/ فرشته نجات ؛ تالیف موسسه فرهنگی - تربیتی توحید / حیات پاکان جلد 4؛ تالیف مهدی محدثی/ آمدی در شهر ما گل کاشتی؛ تالیف علی باباجانی / حضرت معصومه و شهر قم و ... .

از25 مرداد تا چهارم شهریور ماه ؛ مطابق با یکم ذیقعده ( میلاد فرخنده حضرت معصومه) تا یازدهم ذیقعده ( میلاد با شکوه حضرت امام رضا) دهه کرامت نام گذاری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.