کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

کتابخانه ی عمومی آیت اله فیاضی روستای نیر

ورود شما را به این وبلاگ گرامی می داریم.

نشست نقد و بررسی کتاب «یکی بود و یکی نبود»

مسئول کتابخانه عمومی آیت اله فیاضی نیر از برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «یکی بود و یکی نبود»، نوشته: سیدمحمدعلی جمالزاده در این کتابخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حسین حسینی؛ مسئول کتابخانه عمومی آیت اله فیاضی ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب حاضر از نمونه‌های فاخر ادبیات داستانی ایران به شمار می‌آید که متشکل از یک دیباچه و شش داستان کوتاه به زبان عامیانه بوده و با زبان طنز به بیان مسائل اجتماعی پرداخته است.

در ادامه حسین حسینی؛ کارشناس ارشد ادبیات فارسی با اشاره به اینکه «داستان کوتاه در ایران با مجموعه "یکی بود و یکی نبود "اثر سیدمحمدعلی جمالزاده در سال 1300 متولد شد»، اظهار داشت: این کتاب در بر گیرنده نخستین مجموعه داستان‌های کوتاه ایرانی پس از دوران مشرطیت می باشد.

حسینی با بیان اینکه «به اعتبار همین کتاب جمالزاده را آغازگر سبک واقع‌گرایی در نثر معاصر و پدر داستان نویسی ایرانی دانسته‌اند»، افزود: در داستان‌های این کتاب گوشه‌هایی از زندگی ایرانیان در دوره مشروطه به صورتی انتقادی و با نثری ساده، طنزآمیز و آکنده از ضرب المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه بیان شده است.

وی در خاتمه متذکر شد: از نکات جالب توجه در مورد نویسنده کتاب می‌توان به این نکته اشاره کرد که جمالزاده توصیه کرده بود یک سوم از درآمد حاصل از کتاب‌هایش را به خرید کتاب‌های مفید برای دانشگاه تهران، ثلثی هم به دانشجویان بی بضاعت چه در خارج و چه در داخل و ثلثی دیگر به موسسه‌های خیریه اختصاص دهند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
eli_rzn 1395/12/19 ساعت 15:25 http://bahaar.tk

روزتون پر از رنگهاى قشنگ پر از خبرهاى خوب سرشار از انرژى مثبت یه عالمه لبخند خیلی افتخار میدید پیش من هم بیاین
56168

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.